Interview met Maico Bennis: Gezonde groei en ambitie staan centraal bij Deurrubberservice

Sinds april 2021 staat Maico Bennis aan het roer bij Deurrubberservice als opvolger van Herbert Beeftink. Met ervaring in de horeca en evenementenbranche weet Maico wat er wordt gevraagd in sectoren waar het serviceniveau hoog ligt. Ook leerde hij daar al over de producten van Deurrubberservice. Al die kennis en ervaring nam hij mee naar Deurrubberservice, waar hij merkte dat kwaliteit en perfectie hoog in het vaandel staan. Iets wat goed aansluit op hem als persoon. Een mooie combinatie dus, maar wat gaat dit Deurrubberservice brengen?

Een nieuw gezicht aan het roer bij Deurrubberservice. Kun je iets vertellen over de functie die je sinds kort bekleed bij Deurrubberservice?
“Mijn rol binnen Deurrubberservice is eigenlijk zorgen dat het bedrijf verder groeit, in de breedste zin van het woord. Ik draag zowel operationele als commerciële en financiële verantwoordelijkheid. Je zou het een directeursfunctie kunnen noemen, maar we zijn niet zo van de titels. Naast service en kwaliteit borgen ga ik de verdere groei faciliteren. Mijn voorganger, Herbert Beeftink, heeft hier de eerste bouwstenen gelegd en daar gaan wij op verder bouwen. We zien namelijk ontzettend veel groeipotentie. Vaak krijgen we van nieuwe klanten terug: ‘Hadden we dit niet eerder kunnen bedenken met z’n allen?’ Ik denk dat het belangrijk is dat we die groei temperen en goed faciliteren. Dat hele proces ga ik begeleiden.” 

“Ik kom zelf van oudsher uit de horeca. Daar ligt het serviceniveau erg hoog en kwam ik al in aanraking met het product van Deurrubberservice. Vervolgens deed ik ervaring op in evenementenbranche, waar ik verantwoordelijk was voor een complete buitendienst van een marktleider in een nichemarkt. Een groot gedeelte van die tijd was ik bovendien ZZP’er, dus ook het ondernemerschap zit er in. De combinatie van al die factoren zorgde al snel voor een klik met Deurrubberservice.”

 VAAK KRIJGEN WE VAN NIEUWE KLANTEN TERUG: ‘HADDEN WE DIT NIET EERDER KUNNEN BEDENKEN MET Z’N ALLEN?’ 

Inmiddels ben je alweer 6 maanden druk bezig. Waar ligt op dit moment de focus?
“De eerste twee maanden heb ik de systemen en de producten goed leren kennen, want nergens zijn ze zo bekend met deurrubbers als hier. Nu zijn we stappen aan het maken naar de organisatorische uitdagingen die voor ons liggen. Om de groei te faciliteren werken we aan de verdubbeling van de buitendienst, het opstarten van de binnendienst en het verdubbelen van het wagenpark. Als ik de groei door zou trekken verwacht ik volgend jaar eigenlijk weer een verdubbeling.” 

“Daarnaast zien we dat ons moederbedrijf DSU echt een productiebedrijf is, waar Deurrubberservice zich juist op de service richt. Het systeem dat we gebruiken vanuit DSU is dan ook heel goed ingericht om producten door de fabriek heen te krijgen, maar het is niet geoptimaliseerd voor de service die we vanuit Deurrubberservice graag willen bieden. We bekijken momenteel of die systemen de groeiende werklading aankunnen en hoe we ze dusdanig in kunnen richten dat we de mogelijkheid hebben om de service te leveren die we onze klanten zo graag willen bieden. Systeemtechnisch zijn er dus ook zeker nog stappen die we kunnen maken.” 

Jullie doelgroep zit dus voornamelijk in de horeca. Welke ontwikkelingen zien jullie daar?
“We merken dat de horeca echt een servicebranche is. Als je als bedrijf dit stukje niet kan leveren, dan word je teruggestuurd. Daarbij wordt er ook wel een bepaalde snelheid van je verwacht. Bij evenementen geldt vaak ‘vandaag bestellen is morgen geleverd’. Dit betekent dat we onze snelheid en capaciteit moeten gaan verhogen, zodat we al deze vragen vanuit de markt ook daadwerkelijk kunnen faciliteren. Hiervoor moeten we bijvoorbeeld mensen aannemen, inwerken en de ruimte geven om de benodigde ervaring op te doen.” 

“Een groot aandeel van ons bereik komt momenteel van mond-tot-mond reclame. Op de plekken waar we voorbijkomen is de ontvangst erg goed en krijgen we veel goede reacties. Vooral binnen de horeca merken we dat er een soort sneeuwbaleffect ontstaat. Deze ondernemers kennen elkaar allemaal vrij goed. Wanneer we met 2 à 3 ondernemers in een stad samenwerken, krijgen we vaak binnen een paar weken meerdere telefoontjes van andere geïnteresseerden uit die omgeving. Dat gaat allemaal heel snel. Maar we worden ook steeds meer betrokken bij het plaatsen of inrichten van een nieuwe locatie, zodat de kwaliteit en service van de deurrubbers vanaf dag 1 geborgd is voor de toekomst.”

“WE HEBBEN GROOTSE PLANNEN, MAAR WE ZIEN DAT DIE POTENTIE ER OOK ECHT IN ZIT” 

Gaan we in de toekomst meer horen van Deurrubberservice? 
“We hebben grootse plannen, maar we zien dat die potentie er ook echt in zit. We zijn nu de benodigde organisatorische stappen aan het maken die daarvoor nodig zijn. Tegen het einde van het jaar moet dit allemaal geregeld zijn. In 2022 kunnen we dan naar de volgende stippen op de horizon toe gaan werken.” 

“Deurrubberservice levert een unieke service. Er is geen ander bedrijf dat doet wat wij doen, met dezelfde kwaliteit, service en aanpak. Daarmee hebben we een uniek product in handen dat eigenlijk zichzelf verkoopt. Als je daar nog een schepje bovenop doet, met behulp van marketing, kunnen we nog grotere stappen maken. Daar zullen we goed over na moeten denken, maar dat is een uitdaging die ik graag op me neem.”