Geen ijsvorming meer in de koelingen van Amsterdamse cateraar Uliveto

Nog niet zo lang geleden zorgde de slechte deurrubbers in de koelingen van Uliveto, een gerenommeerde cateraar in hartje Amsterdam, voor veel problemen. Dankzij het ontstaan van ijsafzetting en matige afhandeling door de leverancier werden hun deurrubbers een heikel punt. De oplossing vonden ze bij Deurrubberservice. Hoe, dat lees je hier!

Wat ging er in eerste instantie mis met de deurrubbers?
Uliveto: “De deurrubbers in onze koelingen waren oud en versleten. Hierdoor wordt de koeling niet goed afgesloten. Dit zorgt ervoor dat de koude lucht niet goed geïsoleerd wordt en er warme lucht naar binnen stroomt, waardoor er ijsvorming ontstaat. Op het moment dat die ijsvorming ontstaat moet ik de hele koeling uitzetten zodat deze kan ontdooien. Dat kost veel tijd en heeft dan ook een negatieve invloed op de efficiëntie van onze werkzaamheden.”

“Bovendien hebben we een probleem als de deurrubbers loslaten en er komt een controle. De deurrubbers zijn hier namelijk een cruciaal onderdeel van. Het eerste wat controleurs doen als ze binnenkomen is met een vinger langs de deurrubbers gaan. Op het moment dat de deurrubbers niet goed zijn heb je daarom enerzijds risico op een negatieve controle en anderzijds is het lastiger klanten te bedienen als bepaalde koelingen uit moeten om te ontdooien. Je bent hier onbewust dus veel tijd aan kwijt. Tijd die je liever investeert in je dagelijkse werkzaamheden.”

“Het eerste wat controleurs doen als ze binnenkomen is met een vinger langs de deurrubbers gaan.”

Hoe hebben jullie het probleem toen opgelost?
Uliveto: “Eerder had ik mijn deurrubbers al eens laten vervangen door een ander bedrijf, maar dat is me totaal niet bevallen. De deurrubbers bleven niet goed zitten waardoor ze er na twee maanden alweer afvielen. Dat is natuurlijk veel te snel. Ze verwezen ons naar de kleine lettertjes en de 14 dagen garantie. We kregen dus geen garantie meer én ze wilden niet terugkomen om het probleem op te lossen.”

“Daarna ben ik online op zoek gegaan en kwam ik uit bij Deurrubber Service. Ik heb de situatie uitgelegd en mijn vorige ervaring toegelicht. Ik vertelde dat ik graag garantie op mijn deurrubbers wil en een bepaalde kwaliteit verwacht. De medewerker van Deurrubber Service heeft me toen op mijn hart gedrukt: “Als er op wat voor manier iets gebeurd, dan komen wij het direct herstellen”. Die garantie was erg belangrijk voor me. Deurrubbers zijn duur en ik begrijp waarom, maar als ik er veel geld voor betaal verwacht ik ook dat het goed is. Mocht dit onverhoopt niet het geval zijn, ga ik ervan uit dat je terugkomt om het op te lossen.”

“Ik heb toen ook nog een ander bedrijf gesproken, maar die waren niet zo overtuigend als Deurrubber Service.”

“Dankzij de unieke code weten ze precies welke deurrubbers ze nodig hebben en hoeven ze hier niet nog een keer voor terug te komen. Dat noem ik nou complete ontzorging.”

Wat is er sindsdien allemaal veranderd voor jullie?
Uliveto: “Kort nadat ik Deurrubber Service belde kwamen de monteurs al langs om de deurrubbers in te meten. Ze stelde voor om ook meteen naar de andere koelingen te kijken, voor het geval dat de deurrubbers daarvan ook ooit vervangen moeten worden. Dankzij de unieke code weten ze dan precies welke deurrubbers ze nodig hebben en hoeven ze hier niet nog een keer voor terug te komen. Dat noem ik nou complete ontzorging.”

“Alles werkt nu perfect. Het gaat er bij mij echt om dat de koeling en diens deurrubbers goed afsluiten, zodat er geen ijsvorming plaatsvind. Qua stroom verbruik ik ongeveer 22.000 kilowatt per jaar, dus die extra kilowatts die ik nu bespaar, daar let ik niet zo op. Het is natuurlijk wel mooi meegenomen.”

Hoe kijken jullie nu aan tegen Deurrubber Service?
Uliveto: “Ik zou Deurrubber Service aan alle horeca ondernemers aanbevelen. Eigenlijk aan iedereen die deurrubbers nodig heeft. Het is een topbedrijf dat snel schakelt en kwaliteit levert. Een bedrijf dat staat voor kwaliteitsgarantie, snelle service en vakkundigheid. 

“Of ik Deurrubber Service een cijfer wil geven? Dan zeg ik een 9, want er is altijd ruimte voor verbetering. De online vindbaarheid zou bijvoorbeeld verbeterd kunnen worden. Zo kunnen andere bedrijven ook makkelijk ontdekken wat Deurrubber Service te bieden heeft. Buiten dat is echt alles een 10!”