Hoe de pizzabakkers profiteren van het gemak en flexibiliteit van één serviceleverancier.
Wanneer je als restaurantketen te maken krijgt met diverse koelingen van verschillende merken kan het vervangen van deurrubbers een ingewikkeld karwei zijn. Dan is het fijn om één serviceleverancier te hebben voor alle deurrubbers. Dat ondervonden ze bij De Pizzabakkers, het pizza- en prosecco-concept dat Nederland veroverd. Via een actieve franchisenemer kwamen ze terecht bij Deurrubberservice. Hoe dat tot stand kwam en hoe ze deze samenwerking hebben ervaren, lees je hier!
Pizza en prosecco: trouw aan het Italiaanse ambacht.
In de pizzabakkerijen van De Pizzabakkers worden dagelijks verse Romeinse pizza’s bereid. Dat houdt in: een mooie dunne, knapperige bodem met huisgemaakte sauzen en verse, Italiaanse toppings. Het concept draait naast pizza ook om prosecco: “In Nederland wordt het als iets feestelijks of luxueus gezien om prosecco te drinken, maar in Italië is dat juist het een drankje voor iedere dag. Daarnaast is pizza en prosecco een superlekkere combinatie, dat willen we mensen in het hele land laten proeven.”
De Pizzabakkers hebben inmiddels diverse vestigingen verspreid door het land. Dit maakt het bedrijf dan weliswaar een keten, maar dat is niet de insteek van de restaurants. “Onze restaurants zijn echte buurtrestaurants met lokale ondernemers die de tent runnen en die de omgeving goed kennen.” Via dat netwerk van actieve franchisers kwamen ze dan ook in contact met Deurrubberservice.
“Vooral het feit dat je voor al je deurrubbers bij één partij terecht kan is echt fantastisch.”
Het antwoord op een terugkerende vraag.
Bij De Pizzabakkers merkten ze al langer dat er een probleem was met betrekking tot het gemakkelijk verkrijgen van deurrubbers. De vraag waar men een deurrubber voor een specifieke koeling kon bestellen kwam regelmatig voorbij. Het antwoord bleek echter vaak een ingewikkeld proces. “Eén van onze franchisenemers introduceerde ons aan Deurrubberservice en dat was een schot in de roos. We zijn gelijk met ze in gesprek gegaan om te kijken wat we konden realiseren voor onze franchisenemers. Zo kwamen we dus eind 2019 terecht bij Deurrubberservice.”
Deurrubbers vervangen bleek een ingewikkeld proces, vooral wanneer er verschillende merken in het spel zijn.
“Wij hebben in onze restaurants diverse koelingen staan van uiteenlopende merken. Barkoelingen worden nu eenmaal niet altijd door dezelfde fabrikanten geproduceerd als de keukenkoelingen. En ook binnen de barkoelingen krijg je weer te maken verschillende merken en uitvoeringen. Dat probeer je natuurlijk te minimaliseren, maar dat gaat gewoon niet altijd.”
“Als je een deurrubber wil hebben moet je dus echt gaan zoeken. In de meeste gevallen staat ergens in een dossier genoteerd waar de koeling is gekocht, van welk merk en met welk typenummer. Daarna volgt de vraag of de fabrikant het deurrubber überhaupt nog kan leveren. Het alternatief is om online te gaan zoeken op het typenummer of op fabrikant, in de hoop dat je een andere leverancier kan vinden die het juiste deurrubber wel kan leveren.”
Daarnaast komt het ook nog wel eens voor dat restaurants een deel van de inventaris overnemen van een andere partij. Op dat moment wordt het helemaal ingewikkeld, omdat niet op iedere koeling precies staat aangegeven welk type het is. “In dat geval moet je op serienummer gaan zoeken om de juiste deurrubbers te vinden, wat alleen maar meer tijd kost. Tel daar de lange levertijden voor deurrubbers bij op en het wordt alles bij elkaar een heel omslachtig proces.”
“Een ingewikkelde taak, iets waar je als ondernemer vooral niet mee bezig wilt zijn, wordt omgezet in een klusje dat in twee seconden is geregeld.”
Met Deurrubberservice kregen De Pizzabakkers één serviceleverancier voor alle koelingen van de organisatie.
Voor De Pizzabakkers zit het voordeel dus vooral in het gemak en de flexibiliteit. “Vooral het feit dat je voor al je deurrubbers bij één partij terecht kan is echt fantastisch. Een ingewikkelde taak, iets waar je als ondernemer vooral niet mee bezig wilt zijn, wordt omgezet in een klusje dat in twee seconden is geregeld. Je bent geen tijd meer kwijt aan het zoeken naar vervangende deurrubbers. Omdat de koelingen genummerd zijn kan een bedrijfsleider ze namelijk eenvoudig bestellen. Voor Deurrubberservice is dit nummertje genoeg informatie om te bepalen welke deurrubbers er opgestuurd moet worden. Daar is goed over nagedacht.”
De flexibiliteit van Deurrubberservice zien De Pizzabakkers ook terug in de levering. “Je hebt twee opties: een monteur komt de deurrubbers voor je monteren, of ze sturen de betreffende deurrubbers op zodat je deze zelf kan vervangen. Dat ze daarover mee willen denken en flexibel in zijn maakt het nog prettiger.”
Een geschikte oplossing bij veel verschillende koelingen.
De service van Deurrubberservice is geschikt voor iedereen die werkt met diverse koelingen van verschillende merken, aldus De Pizzabakkers. “Alleen als je bijvoorbeeld koelingen van maar twee verschillende merken in de keuken hebt staan en je hebt een prettige samenwerking met de bijbehorende leveranciers, dan is het helemaal geen verkeerde aanpak om daar direct mee te schakelen. In iedere andere situatie zouden we zeggen: kies vooral voor een partij die het allemaal makkelijk voor je kan regelen en waar je eenvoudig kan bestellen.”